Posljednje dodatno pravilo igre Japanci nazivaju ko
što znači vječnost.
Ako shvatite ko, tada poznajete sva pravila igo igre.
Ko je malo teži pojam u odnosu na dosad opisana pravila.
Sretno!
Ako uklonite napadnuti bijeli kamen, vidjet ćete da je
sada vaš kamen napadnut. Izgleda da mu nema spasa ...
Što će se dogoditi? Nastat će isti položaj kao dva poteza
prije. Ako oba protivnika nastave tvrdoglavo s uklanjanjem,
igra će trajati cijelu vječnost.
Na ovoj ploči može se igrati i za bijelog. Ako dobijete
poruku Illegal (ko) pokušali
ste zabranjeni potez.
Zar bijeli ne može nikako uspjeti?
Može. Međutim, u međuvremenu mora odigrati potez negdje drugdje.
Kako se tada položaj na ploči mijenja, bijeli može ponovno
ukloniti crni kamen.
Odigrajte negdje drugdje na ploči, kao bijeli. Tada odigrajte
opet negdje drugdje, kao crni. Bijelome je sada dozvoljeno
ukloniti crni kamen. Provjeri!
Sad je crni na potezu. Njemu je sada zabranjeno uzeti nazad
bijeli kamen. Vidjet ćete poruku Illegal (ko).
Pogledajte, 5 crnih kamenova u gornjem lijevom kutu
su pred uklanjanjem. Sada je napadnut lanac od 5 bijelih kamenova. Bijeli, međutim,
ne može uzeti nazad crni kamen s D8, jer je to zabranjeno
pravilom ko. Sad je bijelome dozvoljeno ukloniti crni ko kamen s
D8 i zabrana prelazi na crnoga. On nastavlja u istom
stilu i igra B4. Ako bijeli odgovori A4, crni
uzima ko na E8.
Ovakvu igru nazivamo ko borba.
Ko borba završava, kada jedan od igrača zanemari
protivnikovu prijetnju i dovrši uklanjanje preostalih 5 kamenova.
Za gubitnika, ovo je velika žrtva. On zauzvrat može negdje
drugdje na ploči odigrati dva uzastopna poteza i tako pokušati
umanjiti gubitak.
Ukratko, tražite gdje možete najviše dobiti s dva uzastopna
poteza. Ako protivnik ocijeni da je vaša prijetnja vrijednija,
odgovorit će na nju i ko borba se nastavlja.
Ko je težak, jer traži iscrpno vrednovanje prijetnji. Ko nije samo pravilo zabrane, već uveliko pridonosi
ljepoti
Pogledajte pažljivo ploču.
Prema tome, u igo pravilima zabranjeni su potezi
koji ponavljaju već viđeni položaj na ploči. Ovaj pojam se
naziva ko (vječnost).
Kako ko izgleda u stvarnoj igri ?
Bijeli ne želi napustiti svoju ugroženi lanac. Tako on igra
negdje na ploči, kao na primjer E2, potez na koji crni
mora odgovoriti. Pošto bi u suprotnom slučaju izgubio 8 kamenova,
crni nevoljko igra na E1.
Prvo uklonite bijeli kamen igrom na E8.
Ko počinje!
Za početnika je dovoljno zapamtiti da su
zabranjeni potezi koji ponavljaju već viđeni položaj na ploči.
Ko pravilo ne dozvoljava ovdje prikazanu igru.
igo igre.